Κατά καιρούς, και πιο συχνά όμως κατά τις προεκλογικές περιόδους, βλέπουν το φως της δημοσιότητας διάφορες δημοσκοπήσεις και έρευνες κοινής γνώμης που ασχολούνται με τρέχοντα κοινωνικά και πολιτικά θέματα.
Ο ΣΕΔΕΑΚ – Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων και Ερευνών Αγοράς Κύπρου, (Μέλος της ΟΕΒ) υπενθυμίζει ότι για έρευνες που δημοσιοποιούνται, με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ερευνών (ESOMAR), οφείλεται να γνωστοποιείται η ταυτότητα της έρευνας η οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνει:
- Εταιρεία που διεξήγαγε την έρευνα.
- Πληθυσμός που καλύφθηκε.
- Μέγεθος δείγματος.
- Ημερομηνίες συλλογής στοιχείων.
- Μέθοδο συλλογής στοιχείων (τυχαία δειγματοληψία, ποσοστώσεις).
- Τρόπο συλλογής στοιχείων (προσωπική, τηλεφωνική).
- Κατά πόσο τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν
Μέλη του ΣΕΔΕΑΚ είναι οι επιχειρήσεις: Conread Research, CYMAR Market Research, CMRC Cypronetwork, Insights Market Research (IMR), Nielsen Audience Measurement (Cyprus), Noverna, P.T.P. Pulse Market Research, RAI Consultants και Retail Zoom.