Δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων δημοσκοπήσεων
Ο ΣΕΔΕΑΚ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς Κύπρου) εν όψη των εκλογών 2024, όπου και διεξάγεται μεγάλος αριθμός δημοσκοπήσεων επισημαίνει:
Η δημοσκόπηση είναι ένας δημοκρατικός, επιστημονικός και διεθνώς αναγνωρισμένος θεσμός, που διαχρονικά χρησιμοποιείται για την καταγραφή της κοινής γνώμης σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Υπενθυμίζει επίσης ότι, για κάθε δημοσκόπηση που δημοσιοποιείται, με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ερευνών (ESOMAR), πρέπει να γνωστοποιείται η ταυτότητα της έρευνας η οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνει:
– Εταιρεία που διεξήγαγε την έρευνα
– Πληθυσμός που καλύφθηκε
– Μέγεθος δείγματος
– Ημερομηνίες συλλογής στοιχείων
– Μέθοδο συλλογής στοιχείων (τυχαία δειγματοληψία, ποσοστώσεις)
– Είδος έρευνας (προσωπική, τηλεφωνική, διαδικτυακή, μεικτή)
– Σε περίπτωση μεικτής έρευνας να αναγράφεται η αναλογία δείγματος που καλύφθηκε με κάθε είδος
– Κατά πόσο τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν
Το κοινό πρέπει να είναι προσεχτικό κατά την ενημέρωση από δημοσκοπήσεις και πάντα να ελέγχει την ταυτότητα της έρευνας.
Μέλη του ΣΕΔΕΑΚ, τα οποία και δεσμεύονται να τηρούν τις προϋποθέσεις δημοσιοποίησης δημοσκοπήσεων, είναι οι επιχειρήσεις:
Conread Research, CYMAR Market Research, MRC Cypronetwork, Insights Market Research (IMR), Nielsen Audience Measurement (Cyprus), Noverna, Pulse Market Research, RAI Consultants, Retail Zoom και Analytica.